İşten çıkarmalar, son birkaç aydaki bir çok işten ayrılma ve pozisyon değişikliğinin ardından geldi. Bir şirket sözcüsü yayına, işten çıkarmaların şirketin karar alma sürecini hızlandırmayı amaçladığını, muhtemelen alt düzey çalışanlarla üst düzey yöneticiler arasındaki kişileri aradan çıkartmayı hedeflediğini söyledi. Bunların aynı zamanda şirket için maliyetleri düşürmesi de amaçlanıyor ki şirket daha sonra kaynakları “temel öncelikler” için kullanabilecek.
Kısa süre önce açıklanan üçüncü çeyrek kazanç raporunda şirket, gelirinin iki çeyreklik düşüşün ardından %5 artarak 1,19 milyar dolara yükseldiğini söyledi.
Snapchat hızlı kararlar alabilmek için yönetim kurulunu gözden çıkardı
Ancak şirketin reklam işi henüz toparlanmadı ve yatırımcılarını, Orta Doğu’daki mevcut durum nedeniyle reklamverenlerin sosyal medya kampanyalarına ara verdikleri konusunda uyardı. Campaign’e göre markalar, İsrail-Hamas savaşıyla ilgili yanlış bilgi akışı nedeniyle çeşitli sosyal ağlarda reklam faaliyetlerini yavaşlattı.
Ancak bu işten çıkarmalar hiçbir ürünle doğrudan bağlantılı değil ve sonuç olarak hiçbir özellik veya teklif durdurulmayacak. Bu aynı zamanda şirketin geçen yıl 1.300 çalışanın işini kaybetmesine neden olan işten çıkarmalarından da çok daha küçük bir hamle. O dönemde Snap, orijinal programlarının çoğunu iptal etmiş ve oyunlarını ve mini uygulamalarını bakım moduna geçirmişti.